I have been writing in blogs for quite a while but I find Tumblr is just to hipsters so i decided just to write in a regular blog. I love to write, and this blog is just content more towards what do i feel, in other word is to express myself towards life. Yes I understand every each of us have different point of view, so I'm include in one of it.
Today i would like to share how i love Beyonce done with her song, its all about girl, how Beyonce speak true power of women's..but guys jangan la terasa tercabar, its only my opinion
Wow!!!
Awesome!! Amazing!!..Malaysian do you saw our 55th merdeka logo? Nice
rite?..How this kind of work can be approved by our minister? Are they blind or
just nak siapkan logo tu cepat? Because it look like its not done . I think
ni kalau pakai paint pun boleh buat ni. Mana perginya nilai-nilai kesenian
itu!!!! Tiap-tiap tahun Istana Budaya akan menunjukkan hasil karya mereka, dan
siapa yang akan mengeluarkan idea-idea itu? ANAK SENI, kita ada KarangKraf, UiTM
menawarkan jurusan seni lukis dan seni reka. MANA PERGINYA ORANG-ORANG SENI
INI?? Janganla buat logo janji siap je. Negara kita telah merdeka selama 55tahun, tapi logo?
Sedih, malu I nak share my merdeka logo towards the world. Please la buat yang
baru. (( pic creds to http://www.jonathanfun.com/2012/07/malaysias-55th-merdeka-celebrations-logo-how-to-design-it-in-6-simple-steps/ )
Hi
readers out there, i would like to share with you guys this video above entitled"Respectable
Leader Must Have Sense Of Passion & Respect For Dignity Of Man"
Saya
stuju dengan statement Anwar Ibrahim, berkenaan bahawa jika sesuatu
pemerentahan secara umumnya merasakan kutuk mengutuk, fitnah sesama insan dan
rasuah itu suatu aktiviti atau fenomena yang BIASA (normal) bagi sesetengah
pihak, berkemungkinan besar negara itu akan kecundang dan susah untuk membangun
semula. Ya secara umumnya kalau budaya ini dikekalkan di dalam mana-mana
pengurusan ia agak sukar untuk maju kehadapan, kerana aktiviti sebegini adalah
suatu perbuatan yang tidak sihat di dalam komuniti itu sendiri.
I
would like also to share my pendapat about apa yang dikatakan oleh Anwar
Ibrahim berkenaan "American Democracy" due to the HABITS OF THE
HEART. Berkenaan statement ini kita tidak seharusnya lihat dari segi
pemerintahan negara sahaja, kita juga harus melihat dari sudut pandangan yang
lebih meluas berkenaan HABITS OF THE HEART. Kita sebagai manusia biasa
seharusnya tanam didalam hati dan jiwa ini nilai-nilai kebaikan, semua manusia
dilahirkan dengan nilai ini. Sebagai contoh, di alam persekolahan kita selalu
diterapkan didalam hati berkenaan nilai-nilai yang baik dan dari situ ia akan
mendidik kita untuk menjadi insan yang berguna yang boleh memberi sumbagan
kepada masyarakat kita. In other word naluri seorang manusia mesti ada nilai
kebaikan didalam hati mereka. Lahirnya naluri kebaikan ini kita sebagai manusia
biasa dapat menilai sama ada apa yang bagus, apa yang tidak elok untuk dibawa
menjadi bekalan hidup kita sepanjang hayat. So people out there accept it, this
is HABITS OF THE HEART.
Weeeehuuuuuuu!!!!!
all the ladies out there what do you think about the Euro Cup 2012? Do you have
sleeping disorder say thank to the game!!!!.
I
really love germany and spain firmly because lelaki dia semua comel-comel and
secondly about their skill and how well they play, "awesome"
But
I'm quite sad went Germany lost in that game :( . On other hand for Spain, I'm so
happy that they won, macam epatah melayu berkata, "Alang-alang mengelup
pekasam, biar sampai ke pangkal lengan. Alang-alang dah masuk final, main
sampai menang" ahahhaahha..cheers!! Goodnight now.
Hi there! Do u guys still remember the night before bersih 3.0, there was a
group of student camp out at Dataran Merdeka. Who participated that night?
And who went to the rally on the next day? Come and share with me your experience coz
i have one during the day it self. I saw this family during that rally, all
wearing full yellow outfit and they bring their kids along. Seorang kakak, and
dua orang adik lelaki, so one of the adik had a fever during the rally and you
know what the parent did? The parent kept the child awake and kept saying how
important it is to be a part of this rally. OMG!!! can you guys imagine how
selfish the parent is? I just can't believe this, budak tu demam, go la bawak
balik don't la join this rally. This kind of people pun adakan? I sangat tak
paham bertapa selfishnya mereka ini. Sedih betul I tengok rakyat Malaysia macam
ni, sampai anak sakit tetap join
dengan perarakan ni.
I
found out from my friend some people received payment for being at Bersih 3.0.
How could they do this? Mereka perjuangkan pilihanraya yang bersih dan adil,
but is this potray BERSIH and ADIL? Dengan bagi orang duit untuk join this
rally? I hope semua ni just a rumor. But bloggers... is this true?
I tengok this blog, my first impression
is they are to desperate to win so call election, macam thisthe only one society for rakyat to bersuara.
In other way macam bagus je, just look at the first para from this blog
"Join BERSIH 2.0 in its struggle for free and fair elections!" like
how fair can you be? They had no experience in handling a COUNTRY. Take a
look on the 3rd paragraph. It's written, "Report irregularities at jompantau@komas.org
or upload your report directly at www.pru13.info" this society
dan macam police, if rakyat want to report, no to u guys la, come on. But from
my point of view, the rakyat is also trying tooooo hard to voice out something from
their heart about how government runs the country, so I think the government
should take further action for this movement because that day bersih 2.0 mampu
kumpul sebanyak 50, 000 rakyat, for sure there is something wrong somewhere
dengan cara pemerintahan kita. At least our perdana menteri buatlah satu Press
Conference about bersih 2.0. Kita tak nak hidup macam ni, mana perginya
Malaysia yang aman sejahtera?. Yea thats my point of view.